VANJSKO OGLAŠAVANJE

Vanjsko oglašavanje
PIO - Vanjsko oglašavanje

Zimi i ljeti, po kiši i suncu, danju i noću… mediji vanjskog oglašavanja stalno su prisutni u prostoru kojim se krećemo u svojim dnevnim ritmovima.

A upravo je mobilnost jedna od ključnih karakteristika našeg vremena: sve više se krećući, sve više vremena provodimo izvan kuće pa sve više dolazimo u kontakt s medijima vanjskog oglašavanja.

U desetljećima koja bilježe sve veću segmentiranost klasičnih medija promocije – televizije, radija i tiska – i time sve teže, složenije i skuplje zahvaćanje željenog ciljnog segmenta, mediji vanjskog oglašavanja su iznimka.

Upravo stoga, mediji vanjskog oglašavanja komparativno pokazuju visoku isplativost iskazanu najnižim troškom za tisuću dosegnutih primatelja poruke. Kontinuiranom 24-satnom prisutnošću u prostoru mediji vanjskog oglašavanja kumuliraju broj osoba koje vide oglasnu poruku, a isti primatelj istu poruku vidi veći broj puta, te je brže prihvaća i duže pamti.

Poruka vanjskog oglasa percipira se spontano, doslovce “u hodu”. Da bi došao u kontakt s porukom primatelj ne treba posjedovati nikakvu tehnologiju, niti na to utječe njegova kupovna moć, dob, spol… Kako medij vanjskog oglašavanja ne nudi nikakav drugi sadržaj osim oglasnog, ne postoji ništa što bi odvuklo pažnju s poruke, niti se poruka može izbjeći promijenom TV kanala, radio postaje ili okretanjem nove stranice.

vacnjsko3383

A, ponuda medija vanjskog oglašavanja sve je veća: upućuju nam poruku dok čekamo javni prijevoz, dok se njime koristimo, dok se vozimo osobnim automobilima, dok stojimo na semaforu, hodamo ulicama, boravimo u čekaonicama, na plaži, na sportskim terenima….

Pa ipak, govoreći o mediju vanjskog oglašavanja prije svega mislimo na jumbo panoe tzv. billboarde, citylight ormariće, bigboarde, megaboarde i druge velike oglasne formate iako je izbor medija vanjskog oglašavanja znatno veći.

vanjcko-slika2-800

Kako bi svi potencijali medija vanjskog oglašavanja bili iskorišteni važno je da prvi korak – oblikovanje plakata – bude napravljeno prema pravilima profesije kako bi oglas bio zamijećen i upečatljiv, vidljiv i čitak.

O uspješnom kreativnom rješenju govorimo ukoliko plakat privuče pažnju izborom i kontrastima boja, ukoliko izbor tipografije omogućava čitljivost iz većih udaljenosti, ako je poruka dovoljno kratka i jasna da se uspijeva percipirati i shvatiti u par sekundi koliko je vidimo “u prolazu” i ukoliko se tekstualni i slikovni elementi poruke dobro nadopunjuju.

vansjko-3175

Značajna komparativna prednost su i relativno niski produkcijski troškovi, tj. troškovi tiska plakata koji omogućavaju oglašivaču da mijenja oglasna rješenja ili pak u istoj kampanji koristi više različitih rješenja.

Mediji vanjskog oglašavanja realiziraju promotivne ciljeve samostalno ili u okviru media mixa. Posebno su dobar izbor u brending kampanji ili uvođenju novog proizvoda na tržište, za najave događanja, isticanje sniženja ili kao predimenzionirani putokaz prema željenoj lokaciji.

Koristeći ih na kreativan način, mogu postati dio svoje okoline i time oglašivači mogu postići iznimno visoku uočljivost i pamtljivost promotivne poruke.

24-satnim kontaktom s primateljima poruke, mediji vanjskog oglašavanja zasigurno su medij koje želite vidjeti u funkciji oglašavanja vašeg proizvoda ili usluge.

SAVJETI ZA OBLIKOVANJE JUMBO PLAKATA

Da bi svi potencijali medija vanjskog oglašavanja bili iskorišteni važno je da prvi korak, oblikovanje plakata, bude napravljeno prema pravilima profesije kako bi oglas bio zamijećen i upečatljiv, vidljiv i čitak.
Opširnije…