Da bi svi potencijali medija vanjskog oglašavanja bili iskorišteni važno je da prvi korak, oblikovanje plakata, bude napravljeno prema pravilima profesije kako bi oglas bio zamijećen i upečatljiv, vidljiv i čitak.

O uspješnom kreativnom rješenju govorimo ukoliko poruka privuče pažnju izborom boja i kontrastima boja, ukoliko izbor tipografije omogućava maksimalnu čitljivost iz značajnih udaljenosti, najčešće u prolazu, i ukoliko se tekstualni i slikovni elementi poruke dobro nadopunjuju.

Nekoliko korisnih savjeta za oblikovanje jumbo plakata:

1. Količina informacija – za dobru komunikaciju važno je da je poruka koju komunicira jumbo plakat kratka i jasna. Idealno bi bilo da ne bude duži od 7-8 riječi te da se komunicira 1 promotivna poruka.

savjeti01a

Dobro

savjeti02ab

Loše

2. Kontrast – plakat treba biti dobro vidljiv i čitljiv s udaljenosti, najčešće iz vozila u pokretu. Da bi se to postiglo, izuzetno je važan
izbor boja za tekst i podlogu te njihov odnos.

savjeti01a

Dobro

savjeti03a

Loše

3. Rezolucija (razlučivost) – Prilikom nabave fotografije za jumbo plakat treba voditi računa o tome da je potrebna fotografija visoke
rezolucije (razlučivosti).
Pripremu za tisak potrebno je izraditi prema uputi:
TIFF ili JPG dimenzije 504 x 238 mm, razlučivosti 300 dpi, CMYK

savjeti01a

Dobro

savjeti04a

Loše

4. Izbor tipografije (fonta) – Treba odabrati dobro vidljiv i čitljiv font. Na primjer neserifni “BOLD” font ima bolju čitljivost od rukopisnog
“LIGHT” fonta.

savjeti01a

Dobro

savjeti05

Loše

Dodatna prednost medija vanjskog oglašavanja je mogućnosti korištenja tzv. ekstenzija u kojima pojedini elementi idejno-grafičkog rješenja izlaze iz formata konstrukcije jumbo panoa ili bigboarda ili pak uklapanje rješenja plakata u neposrednu okolinu.

Takva rješenja polučuju dodatnu pažnju, povećavaju zamijećenost poruke, proizvoda i oglašivača te takva poruka ostaje duže u sjećanju.

Tekst poruke u idealnom slučaju ne bi smio biti dulji od nekoliko riječi, maksimalno 7-8 jer treba voditi računa da se najveći dio poruka percipira iz kretnje tako da je medij vanjskog oglašavanja u vidnom polju primatelja nekoliko sekundi.

Plakat nadalje ne bi smio biti pretrpan informacijama. Treba se odlučiti za 1 ključnu poruku i izraziti je tekstom, slikom ili kombinacijom oba elementa te je usmjeriti prema prethodno definiranom ciljnom segmentu.

Ukoliko se koristi fotografija ona mora biti visoke kvalitete za tisak velikih formata, jasna u svojoj poruci i angažirajuća da bi privlačila pažnju.

Element iznenađenja i neočekivana rješenja koja idejno rješenje uklapaju u okolinu, mogu biti velika prednost medija vanjskog oglašavanja.